Užduotys būsimam pirmokui. Logopedas pataria. Lina Liutvinienė

  • Kraunamos nuotraukos
    Kodas: 9786094831539
    410
    Pirkite 10 po 390, Sutaupykite 200
    Šią prekę turime sandėlyje.
    Į krepšelį 
    Įrišimas
    minkštas
    Puslapių skaičius
    40
    Metai
    2021
    Formatas
    21 x 30 x 0,3 cm
    ISBN
    978-609-483-153-9
  • Eidamas į pirmą klasę, vaikas jau turi nemažai gebėti, kad lengvai įsitrauktų į ugdymo procesą, kad jam būtų įdomu ir ne per daug sunku. Ikimokyklinei raidai skirta daugybė leidinių, o šios knygelės autorė sutelkia dėmesį į paskutinius vaiko metus prieš mokyklą. Remdamasi ilgamete patirtimi, ji siūlo užduočių kalbiniam ir loginiam mąstymui ugdyti, laiko ir erdvės suvokimui tobulinti, rankos ir akių koordinacijai lavinti. Autorė išskiria kai kuriuos vaikų nelengvai skiriamus garsus ir raides, pateikia patarimų, kaip vaiką mokyti skaityti. Knygelės pabaigoje esantis testas padės tėvams ir ugdytojams suprasti, ką vaikas puikiai geba, o kuriems įgūdžiams teks skirti daugiau pastangų ir dėmesio. Svarbiausia uždegti vaiką smalsauti, padrąsinti nebijoti klysti ir padėti jam patirti pažinimo džiaugsmą.

    Linkime sėkmės ilgame pažinimo kelyje! 


    Gerbiami Tėveliai!


    Užsiėmimai bus veiksmingi, jei įsitrauksite į veiklą kartu su vaiku: perskaitysite užduotis, kartu žaisite, klausinėsite, džiaugsitės laimėjimais. Savarankiškai veiklai skirtas užduotis padrąsinkite vaiką atlikti iš tiesų savarankiškai. O tada jį pagirkite ir paskatinkite. Kalbinius žaidimus žaiskite kuo dažniau, kai tik turite progą: važiuodami automobiliu, eidami pasivaikščioti, vakare prieš miegą ir pan.
    Nepersistenkite. Užsiėmimai turi būti trumpi, smagūs ir nuoseklūs. Geriau po užduotį atlikti kas dieną negu visas per vieną dieną.
    Jei užduotis per lengva, ją galite pasunkinti. Pavyzdžiui, klausimus, į kuriuos vaikas lengvai atsako, galite papildyti. Jei vaikas lengvai apibrėžia kontūrus, jis gali dar ką nors nupiešti arba iškirpti. Jei užduotis per sunki, ją palengvinkite arba padėkite atlikti.
    Nereikalaukite tobulumo. Tai procesas, ne testas. Tegu vaikas nelygiai kerpa ar spalvina, tegu klysta, o kitą kartą pasitaiso ar pamėgina atlikti geriau.
    Per dieną galite atlikti vieną ar kelias užduotis. Atliktą užduotį pažymėkite pliusu, širdele, lipduku ar kaip nors kitaip. Žaidimai, žaidžiami su tėveliais, seneliais ar kitais šeimos nariais, gali būti ir nežymimi. Kartokite juos tol, kol vaikui bus įdomu.
    Ką būsimas (-a) pirmokas (-ė) turi žinoti, mokėti, gebėti, kuo domėtis

    Bendrosios žinios

    Eidamas į pirmą klasę vaikas turi:
    * gebėti papasakoti apie save ir savo artimiausią aplinką;
    * žinoti savo gimimo dieną, adresą;
    * suvokti ir įvardyti priežasties ir pasekmės ryšį (pvz., jei žiemą išeitume į lauką be striukės ar palto, tai sušaltume).
    Kalba ir kalbėjimas
    Eidamas į pirmą klasę vaikas turi turėti pakankamai gausų sąvokų žodyną ir gebėti:
    * pavadinti daiktus apibendrinamąja sąvoka (pvz., lėkštė, puodelis, dubenėlis – tai indai) ir priešingai – išvardyti apibendrinamąja sąvoka pavadintus daiktus (baldai – tai...);
    * išskirti objektų panašumus ir skirtumus (pvz., šuo ir katė yra gyvūnai; skiriasi tuo, kad šuo loja, o katė kniaukia, katė geba įlipti į medį, o šuo ne ir pan.);
    * lyginti daiktus pagal įvairius požymius (pvz., knyga stora, o sąsiuvinis plonas; akmuo kietas, o pagalvė minkšta ir pan.);
    * kalbėdamas derinti daiktavardį ir skaitvardį (pvz., du gaidžiai, dvi vištos ir pan.);
    * taisyklingai tarti visus kalbos garsus, ištarti sudėtingus žodžius su priebalsių samplaikomis (pvz., kupranugaris, sportbatis, laikraštis ir pan.);
    * pagal pavyzdį padaryti žodžius su priesagomis (pvz., mažas stalas – staliukas, maža dėžė – dėžutė, plaukus kerpa kirpėjas, duoną kepa kepėjas ir pan.);
    * paaiškinti kitiems nesudėtingas žaidimo taisykles.

    Emocinis intelektas

    Priešmokyklinukas turėtų gebėti:
    * įvardyti savo ir kito žmogaus emocijas;
    * paaiškinti, kaip tinkamai emocijas išreikšti ir ką daryti, kai kyla neigiamos emocijos;
    * palaukti savo eilės;
    * laikytis žaidimo taisyklių, nustatytos tvarkos;
    * pralaimėjęs labai nenusiminti.

    Rašymas ir skaitymas

    Eidamas į pirmą klasę vaikas turėtų:
    * domėtis raidėmis, skaičiais ir skaitmenimis;
    * pažinti bent jau spausdintines didžiąsias raides;
    * gebėti jungti raides bent į skiemenis ar skaityti;
    * gebėti parašyti savo vardą (galbūt pavardę, amžių skaičiumi).

    Laiko suvokimas

    Priešmokyklinukas turi gebėti:
    * įvardyti savaitės dienas;
    * suprasti sąvokas vakar, šiandien, rytoj ir parinkti tinkamą veiksmažodžių formą (pvz., vakar aš valgiau blynus, šiandien valgau košę, o rytoj valgysiu sriubą).

    Erdvės suvokimas

    Eidamas į pirmą klasę vaikas turi gebėti:
    * atskirti, kas eilėje pirmas, o kas paskutinis;
    * skirti kairę ir dešinę puses;
    * suprasti sąvokas pirmyn, atgal, priekyje, gale, per vidurį, šalia;
    * žaisti stalo žaidimus su kauliukais: paeiti reikiama kryptimi žaidimo figūrėle tiek langelių, kiek taškų išrideno kauliukas.

    Smulkioji motorika

    Būsimasis (-oji) pirmokas (-ė) turi gebėti:
    * kirpti pagal kontūrą;
    * spalvinti neišeidamas už linijų;
    * nupiešti žmogaus figūrą su visomis kūno dalimis ir detalėmis.
    Įdomios Jums veiklos ir sėkmės!

    Logopedė, logoterapeutė Lina Liutvinienė
    Facebook: https://www.facebook.com/vaikoraidosspecialiste.lt/

  • Alternatyvios prekės

    Magnetinis raidynas. TAI BENT ABĖCĖLĖ!
    Kodas: 9789955228066

    Rinkinį sudaro: 130 magnetinių raidžių kortelių; 20 magnetinių skaičių kortelių; 84 magnetiniai paveikslėliai (42 dvipusės kortelės).

    1343