Metodinė priemonė "Pamokos dizainas". Lijana Giedraitienė, Atena Žymantienė, Vaida Linkuvienė, Irena Kaffemanienė, Margarita Jurevičienė
Metodinė priemonė "Pamokos dizainas". Lijana Giedraitienė, Atena Žymantienė, Vaida Linkuvienė, Irena Kaffemanienė, Margarita Jurevičienė
Kodas: SKU#1745476118139939413630 €Šią prekę turime sandėlyje.-
Kortelių matmenys: 99 x 104 x 1 mm. Viso 48 plastiko kortelės.
Šiuolaikinio mokymo tikslas – naudojant mokymo(si) priemones ir taikant novatoriškas idėjas padėti mokiniams mokytis, ugdytis vertybines nuostatas, gebėjimą savarankiškai ir atsakingai kurti savo gyvenimą. Darbas pamokoje grindžiamas aktyviu mokinių mokymusi, bendradarbiavimu, tiriamąja veikla, refleksija ir teikiama konstruktyvia grįžtamąja informacija.
Mokytojas, atsižvelgdamas į mokinių suvokimo (vaizdinio, garsinio, kinestetinio ir kt.) įvairovę bei individualius ugdymosi poreikius, pamokoje kuria dinamišką mokymosi aplinką, individualiai taiko įtraukiuosius mokymosi metodus, įvairias bendravimo strategijas.
Ši metodinė priemonė, skirta struktūruotai ir įtraukiai ugdymosi aplinkai kurti, rekomenduojama priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo mokiniams, mokytojams ir specialiesiems pedagogams. Mokytojui ir specialiajam pedagogui ji padės planuoti ir vizualizuoti pamokos struktūrą. Mokiniui vizualizacija suteiks galimybę aiškiai suvokti mokymosi pamokoje eigą. Pamokos dizaino priemonė yra universali, tinkama per įvairias pamokas informuoti mokinius apie mokymo(si) tikslus, uždavinius, užduotis, vertinimą, įsivertinimą, refleksiją ir kitą veiklą.
Pamokos dizaino metodinę priemonę sudaro 48 kortelės:
14 kortelių – pamokos susitarimai,
16 kortelių – pamokos etapai,
7 kortelės – kompetencijos,
1 kortelė – Sensorinė pertraukėlė,
3 kortelės – mokinių mokymo(si) pamokoje organizavimo būdai,
7 kortelės – Atlikta.PAMOKOS SUSITARIMŲ kortelės
Bendrojo pobūdžio kortelę Susitarimai papildo 13 kortelių, atspindinčių pageidaujamo elgesio pamokoje aspektus.
• Atidžiai klausausi. Susitarimas skatina mokinį aktyviai ir atidžiai klausytis.
• Prašau pagalbos. Kortelę rekomenduojama naudoti, kai mokiniui reikia papildomos informacijos, paaiškinimo ar paramos, kad geriau suprastų pamokos turinį, konkrečią užduotį.
• Atlieku užduotis. Susitarimas padeda mokiniui išsikelti ugdymosi tikslus, ugdo atsakomybę mokytis.
• Mokausi iš klaidų. Klaidų pripažinimas, jų taisymas yra ugdymosi proceso dalis, padedanti suvokti klaidas ir kitus mokymosi iššūkius kaip savęs tobulinimą, naujas mokymosi ir veiklos galimybes.
• Esu atsakingas. Susitarimas skatina prisiimti atsakomybę už savo mokymąsi.
• Esu ryžtingas. Susitarimas skatina mokinį būti atkaklų, siekti išsikeltų tikslų.
• Dalinuosi, bendradarbiauju, padedu kitiems. Susitarimas padeda ugdyti empatiją, pagarbą kitų nuomonei ir gebėjimą veikti komandoje.
• Saugiai elgiuosi. Susitarimas kuria saugią fizinę ir emocinę ugdymo(si) aplinką klasėje.
• Pasikalbu su mokytoju. Susitarimas skatina atvirai, pagarbiai ir konstruktyviai bendrauti su mokytoju.
• Prisimenu, ko išmokau. Susitarimas skatina mokinį reguliariai apmąstyti tai, ko išmoko per pamoką ar tam tikrą mokymosi laikotarpį. Ši kortelė gali būti priskiriama ir prie pamokos etapų kortelių.
• Pagarbiai elgiuosi. Susitarimas padeda ugdytis gebėjimą pagarbiai elgtis su kitais ir laikytis mokyklos, klasės, pamokos elgesio taisyklių ar susitarimų.
• Laukiu savo eilės. Susitarimas ugdo kantrybę, moko laikytis visuomenės elgesio normų.
• Esu mandagus. Susitarimu primenama mandagaus elgesio raiška (pvz., žodžių „ačiū“, „prašau“, „atsiprašau“ vartojimas ir kt.).PAMOKOS ETAPŲ kortelės
• Tikslas (mokymo(si) tikslas). Kortelė padės atkreipti mokinių dėmesį į dalyko mokymo(si) tikslus, atitinkančius mokinių asmeninę, socialinę, kultūrinę ir mokymo(si) patirtį, ugdymo(si) kontekstą. Mokymo(si) tikslas derinamas su kompetencijų ugdymu.
• Uždavinys (mokymo(si) uždavinys). Kortelės (3 vnt.) skirtos konkrečiam, su mokiniais sutartam, siekiamam pamokos rezultatui iliustruoti.
• Sėkmės kriterijai. Kortelė padės atkreipti dėmesį į konkrečius kriterijus, rodančius siekiamus mokymosi rezultatus.
• Priemonės (mokymo(si) priemonės). Kortelė skirta informuoti mokinius, kokių mokymosi priemonių reikės pamokoje.
• Užduotis. Kortelės (7 vnt.) padės nurodyti, kiek užduočių pamokoje mokinys turės atlikti, kad būtų pasiektas numatytas mokymosi uždavinys.
• Namų darbai. Kortelė skirta informuoti mokinius, kad bus skiriami nauji arba aptariami ir vertinami atlikti namų darbai.
• Įsivertinimas. Vertinimas. Šios kortelės skirtos informuoti mokinius apie pasiekimų ir pažangos pamokoje vertinimo ir įsivertinimo būdus, priemones, etapus ir kt.
KOMPETENCIJŲ kortelėsKortelės iliustruoja 7 kompetencijas: pažinimo, komunikavimo, pilietiškumo, kūrybiškumo, kultūrinę, skaitmeninę ir socialinę, emocinę, sveikos gyvensenos. Mokytojas parenka kortelę ir aptaria su mokiniais kompetenciją (ar kompetencijas), kuri bus ugdoma pamokoje.
SENSORINĖS PERTRAUKĖLĖS kortelėPamokoje prireikus mokytojas gali naudoti kortelę Sensorinė pertraukėlė. Ji skirta sensorinio nusiraminimo ar stimuliavimo veiklai organizuoti. Sensorinės pertraukėlės gali būti organizuojamos per pamokas, pertraukas, pastebėjus nerimo, susijaudinimo ženklus, dėmesio sutelkimo stoką ar kitus dalykus. Sensorines pertraukėles mokytojas gali organizuoti tiek individualiai, tiek visai klasei.
MOKINIŲ MOKYMO(SI) PAMOKOJE ORGANIZAVIMO BŪDŲ kortelės
Kortelės Individuali veikla, Veikla poroje, Grupės veikla skirtos informuoti mokinius apie mokymo(si) pamokoje būdą ar būdus.
Pamokos dizaino korteles kiekvienas mokytojas, auklėtojas, švietimo pagalbos specialistas gali naudoti kūrybiškai ir lanksčiai.Sėkmės kuriant savitą, įtraukų pamokos dizainą!